Omed-Omedan in Sesetan
From BASAbaliWiki
Information about Holiday or Ceremony
Omed-Omedan di Sesetan
Where did this ceremony take place:
In English
In Balinese
In Indonesian
Novita Listyani
Where did this ceremony take place:
The participants are members of sekaa teruna (youth organizations in each banjar adat) who are aged 17 years and over. Before the ritual begins, they wear traditional clothes and pray at the temple.
Omed-omedan is sometimes called the 'mass kiss' tradition, but this doesn't seem right. In fact, Omed-omedan is only a ritual of mutual attraction between men and women, but somehow developed into a kissing tradition. Later, this tradition was straightened out.
One might ask about the benefits of a kissing ritual, because every religion certainly forbids illicit relationships between unmarried men and women. Viewed from the perspective of moral and religious views, this tradition is actually not a tradition of kissing in public places. According to various sources.
As with other rituals aimed specifically at adolescents, the Omed-omedan tradition signifies that adolescence is the most beautiful period of one’s life. Teen age must be controlled so that someone knows the meaning of life. When they begin to gain freedom, they must also understand that there are responsibilities that must be assumed. Teenagers should also be reminded that there is always consequence for every action.BA Nyabran rahina Ngembak Geni arahina sawusan Nyepi , wargi Banjar Kaja, pradesa Sesetan, Denpasar, ngalaksanayang upacara pininget sane mawasta Omed-omedan. Omed maartos saling kedeng lan upacara puniki wantah lelanguan saling kedeng para yowana lanang lan istri.
Pamiletne inggih punika krama sekaa teruna ring suang-suang banjar adat sane sampun matuuh pitulas warsa alangkung. Sadurung upacara kakawitin, ipun sareng sami makamben tur ngaturan sembah bhakti ring pura.
Omed-omedan nyabran kala kasengguh taler tradisi madiman massal kewanten minab sesambatan puniki nenten patut. Sujatine, Omed-omedan wantah upacara maliang-liang, saling kedeng anak bajang lan terunane. Kewanten napi kaden sane makrana tradisi puniki dados tradisi madiman massal. Pungkuran, Tata laksana upacara puniki sampun kabenahang.
Anake minab akeh mataken indik kawigunan sane kaaptiang saking tradisi madiman, duaning suang-suang agama pastika tan micayang anake ngelar agamya-gamana tur matemu semara sadurung mawiwaha. Katilik saking terep pangaksi moral lan agama, tradisi puniki mulan sujatine nenten ja tradisi madiman di ramene. Kenten manut tlataran para narawakya.
Mesaih sakadi upacara lianan katuju ring para yowana, upacara Omed-omedan nyihnayang indike masan bajang teruna inggih punika tuuh sane pinih oger. Tuwuh yowana musti setata kaiwasin mangda i yowana uning unteng kasujatian urip. Ritatkala ipun ngawit ngamolihang kamahardikan, ipun taler musti ngresepin indike kawentenan pananggungan sane patut kaambel. Para yowanane taler musti kaelingang indike wenten panadian sane metu saking sakancan parilaksana.
Pesertanya adalah para anggota sekaa teruna (organisasi pemuda di masing-masing banjar adat) yang telah berumur 17 tahun ke atas. Sebelum ritual dimulai, mereka memakai pakaian adat dan bersembahyang di pura.
Omed-omedan kadang disebut juga tradisi ‘ciuman massal’ namun sepertinya ini kurang tepat. Sesungguhnya, Omed-omedan hanyalah ritual saling tarik antara laki-laki dan perempuan. Namun entah mengapa berkembang menjadi tradisi berciuman. Belakangan, tradisi ini diluruskan.
Orang mungkin bertanya mengenai manfaat yang didapatkan dari sebuah ritual ciuman, sebab setiap agama tentu melarang hubungan yang tidak sah antara laki-laki dan perempuan yang belum menikah. Dilihat dari sudut pandang moral dan agama, tradisi ini memang sesungguhnya bukanlah tradisi berciuman di tempat umum. Demikian menurut keterangan berbagai sumber.
Sebagaimana ritual lain yang ditujukan khusus untuk para remaja, tradisi Omed-omedan menandakan bahwa masa remaja adalah masa paling indah. Usia remaja harus dikontrol agar seseorang mengenal makna kehidupan. Di saat mereka mulai mendapatkan kebebasan, mereka juga harus memahami bahwa ada tanggung jawab yang mesti diemban. Para remaja juga harus diingatkan bahwa ada konsekuensi dari setiap perbuatan.
Novita Listyani
Enable comment auto-refresher